bananapancakes

1.7.14


Hoi lieve lezers!
Mijn eerste (eigenlijk tweede) blogpost als omdat ik dat wil • food. In mijn eerste blogpost kon je lezen dat ik ben gestopt met nourriture de la journée, maar als je de blogposts ervoor bekijkt, zie je dat de foto's er nog wel in staan. Ik wilde ze niet verwijderen!

Maar dan nu, een ontbijtje dat ik alleen neem als ik het echt verdiend heb, bijvoorbeeld toen ik was begonnen met hardlopen vorige week. Ja, ik, hardlopen. Ik weet ook niet wat me overkwam, maar ik had er zin in en ik vond het nog fijn ook! Ik heb een schema gevonden van PopSugar Fitness om in acht weken van loper naar hardloper te komen, en vorige week was mijn eerste week. Voor mij werkte het heel goed! En nadat ik dit had gedaan, vond ik dat een goed en lekker ontbijt verdiende.




• Één banaan
• Twee biologische eieren
• Optioneel: theelepel chiazaad
• Kokosolie
• Topping: sojayoghurt en fruit vind ik hier heerlijk overheen. Dit keer had ik verse ananas en dat was yummy, maar eens eerder heb ik het met kersen gedaan, en blauwe druiven en frambozen zijn ook heel goed te doen! So it is up to you.




Zet een steelpan op met water en breng dat aan de kook. Zet het vuur uit en leg er een bord op; hier leg je je pancakes op als ze gebakken zijn (met een bord erbovenop) en zo blijven ze warm!
Prak de banaan en meng deze door de twee eieren heen, zodat je een goed gemengd geheel krijgt. Hier voeg je ook de theelepel chiazaad toe, en dit laat je even staan, de zaadjes nemen dan wat vocht op. Ondertussen verhit je de kokosolie in een pannetje, om daar je pancakes in te bakken. Ik vind het lekker om een grote stapel pancakes te krijgen en maak daarom de mijne niet te groot - twee eetlepels vind ik meestal wel genoeg. Flip de pancakes af en toe om en na een aantal minuten beginnen ze bruin te worden en hier moet je zelf inschatten of ze klaar zijn. Doe af en toe opnieuw wat kokosolie in de pan, anders branden je pancakes aan.
Bereid je fruit ondertussen vast voor, en als je het makkelijker vindt kan je dit ook ervoor of erna doen; je pancakes blijven toch wel warm. Leg je bananapancakes op een mooi groot bord (eventueel ook voorverwarmd) en doe er een flinke scheut sojayoghurt overheen en daar overheen je fruit. En hierna zoek je het lekkerste hoekje in je kamer op, pak je een goed boek en snijd je een punt uit de dikke stapel pancakes voor je neus, waarvan de warme bananengeur je tegemoet komt, en haal je die even door de yoghurt heen en ...

Geniet ervan! En als je dit recept hebt gemaakt, wil je laten weten hoe je het vond?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten